Flames of war - Belgian army
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Belgian players of Flames of War
Flames of War is a trademark of Battlefront miniatures.
 
PortalPortal  HomeHome  GalleryGallery  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Assault rifle platoon

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Frost
1st line
1st line
Frost


Number of posts : 47
Age : 52
City : Ottignies/Louvain-la-Neuve
Division : 3rd
Registration date : 2006-11-21

Assault rifle platoon Empty
PostSubject: Assault rifle platoon   Assault rifle platoon EmptyWed 6 Dec - 15:33

J'ai parcouru Festung Europa, et je n'ai pas vu où ni comment on peut aligner une GE737 Assault rifle platoon. J'ai peut-être (sans doute) mal regardé, mais peut-on l'intégrer à une Panzergrenadier company et comment ?

Merci
Back to top Go down
Bazooka Joe
Moderator
Moderator
Bazooka Joe


Number of posts : 1270
Age : 52
City : Bierges
Division : 3rd Division
Registration date : 2006-03-01

Assault rifle platoon Empty
PostSubject: Re: Assault rifle platoon   Assault rifle platoon EmptyWed 6 Dec - 19:16

Actuellement, seuls les scouts des Grenadiers utilisent les "Assault rifles". La réponse se trouve peut-être dans l'explication de la référence :

From the battle of the Bulge onward, suficient numbers of the new assault weapons were available to equip two squads out of three in most platoons. Contains: 1 officer, 2 SMG NCOs, 2 MG42 gunners, 2 MG42 loaders, 5 Riflemen, 2 StG44 NCOs, 4 StG44 Panzerfaust, 16 StG44 riflemen, 1 small bases, 6 medium bases.

Je pense que cette unité se généralisera à partir de la bataille des Ardennes donc dans le dernier supplément LATE war septembre 44 - fin 45. Wink
Back to top Go down
Frost
1st line
1st line
Frost


Number of posts : 47
Age : 52
City : Ottignies/Louvain-la-Neuve
Division : 3rd
Registration date : 2006-11-21

Assault rifle platoon Empty
PostSubject: Re: Assault rifle platoon   Assault rifle platoon EmptyWed 6 Dec - 23:43

Merci Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content





Assault rifle platoon Empty
PostSubject: Re: Assault rifle platoon   Assault rifle platoon Empty

Back to top Go down
 
Assault rifle platoon
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» rifle/MG et SMG
» Ranger platoon
» mixed platoon -man packed Gun teams

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Flames of war - Belgian army :: Mess :: German mess-
Jump to: